مشاوره امتحانی و 5 قدم برتر من از آن


آیا نیاز به دریافت مشاوره پذیرش داریم؟ ? آیا واقعا ارزشش را دارد؟ هزینه مشاوره کنکور چقدر است؟ من اینجا هستم تا شما را از طریق تجربیاتم راهنمایی کنم. امیدوارم ازش خوشتان بیاید.

باید بگم که من دانشجو هستم و مسیر سخت قبولی رو تو این راه طی کردم، صدها کار اشتباه انجام دادم و چندین راه اشتباه رفتم، این مطلب رو به اشتراک میذارم تا شما نیایید. در اشتباهات من افتادن



آیا ارزش شرکت در مشاوره پذیرش را دارد یا خیر؟

ببینید، این مثل این است که بپرسید آیا چاقو برای مردم خطرناک است؟ چاقو می تواند در دست جراح باشد و جان انسان را نجات دهد یا در دست قاتل باشد و باعث مرگ فرد شود.

به زبان ساده مشاور کنکور مانند چاقو است، یعنی اگر مشاور شما معمولی یا خوب باشد تاثیر بسیار مثبتی روی شما خواهد گذاشت اما اگر کسی باشد که نمی تواند شما را کنترل کند و با تقلب های خود شما را به اشتباه می اندازد. . کلمات، پس مطمئنا شکست خواهد خورد.



زندگی شما به امتحان بستگی ندارد

به شما بگویم که زندگی شما به کنکور وابسته نیست! متأسفانه بسیاری از مشاوران و بازاریابان کنگر این کلمه اشتباه را در ذهن مردم، خانواده ها و دانش آموزان کاشته اند که زندگی شما به کنگر بستگی دارد، باید در آن موفق باشید و... این کاملا اشتباه است زیرا ثابت شده است که ما داریم. مقام‌های عالی بسیاری را به دست آوردند، اما متأسفانه راه به جایی نبرده‌اند یا بسیاری از آنها از اعتیاد، افسردگی و خودکشی رنج می‌برند یا به عبارت ساده‌تر، شغلی پیدا نمی‌کنند. او بیکار بود.


نگران رتبه کنکور خود نباشید

افراد موفق زیادی را در ایران و خارج از ایران می شناسیم که حتی مدرک دیپلم و فوق لیسانس هم نگرفته اند اما به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

بنابراین حتی اگر به رتبه 500000 هم برسید دلیل نمی شود که خود را گم کنید و بگویید من نمی توانم زندگی خوبی داشته باشم یا ... این بهانه ای بسیار کاربردی برای کسانی است که نمی خواهند تلاش کنند، مگر اینکه اینطور باشد. امکان رشد در هر شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد.

من نمی خواهم از بحث بیشتر بروم، بنابراین به موضوع اصلی، یعنی نکات کنکور برگردیم.

مشاور کنکور نباید پزشک باشد!

متاسفانه بسیاری بر این باورند که افراد با رتبه زیر 100 یا پذیرفته شده در رشته پزشکی می توانند مشاور خوبی باشند، البته این کاملا اشتباه و بسیار خطرناک است!

مشاور خوب کسی است که تخصصش مشاوره و روانشناسی باشد نه پزشکی و دندانپزشکی! واقعا به این نکته بسیار مهم توجه کنید چون خیلی ها مرتکب این اشتباه شده اند.


توصیه های تجربی برای تست های دسترسی

یک مربی خوب روش مطالعه خود را به شما آموزش نمی دهد، بلکه کسی است که به شما کمک می کند تا روش مطالعه خود را پیدا کنید، به این ترتیب می توانید ساعات مطالعه خود را افزایش دهید. در غیر این صورت، اگر کسی بخواهد سبک خودش را به شما بگوید که توانسته جایگاهی را کسب کند و وارد این سبک شود، واقعاً اشتباه است زیرا شما با دیگران تفاوت زیادی دارید و باید روش تدریس خود را پیدا کنید. . انجام دهید.

بنابراین اولین قدم این است که مشاور شما یک مشاور با تجربه باشد.



ویژگی های یک مشاور آزمون ورودی

بحث بعدی ما در مورد ویژگی های یک مشاور است که باید به آن توجه کرد، زیرا متأسفانه بسیاری از مشاوران با تجربه در قبال پولی که دریافت می کنند تحویل نمی دهند یا متاسفانه برخی بیش از حد سود می کنند! منظورمان از این نوع مشاوره در کنکور را با جزئیات بیشتری توضیح می دهیم.

منظور ما از خدمات بیش از حد این است که یک مشاور معمولی نباید بیش از 7 ساعت از وقت شما را در هفته بگیرد. چون بی دلیل با شما حرف می زند و وقت شما را می گیرد! البته خدمات کم به این معنی است که آنها نباید کمتر از 15 دقیقه در روز با شما بگذرانند و به طور متوسط ​​یک مربی خوب کسی است که هر روز 30 تا 60 دقیقه را با شما می گذراند.



طرح مشاوره ورودی

همانطور که گفتیم لازم نیست مدرس به شما بگوید برنامه بنویسید و طبق آن یاد بگیرید! این واقعا اشتباه است زیرا اولین مربی من این کار را با من انجام داد که منجر به سردرگمی و نرسیدن به برنامه من شد.

مثلا برنامه مطالعه ای برام نوشت که باید روزی 1 ساعت وقت بذارم و 30 دقیقه زبان بخونم و یه روز دیگه عربی... ولی تو کلاس زبان خیلی قوی بودم ولی عربی خیلی ضعیف بودم. من بودم ! در این برنامه قرار بود عربی و زبان برعکس شود، اما مشاورم به من گفت که زبان مهمتر است، پس برای زبان بیشتر وقت بگذار.


نظرتون رو بذار کنار

این نظرات شخصی مشاوران البته اشتباه و اشتباه است، بنابراین مشاور نباید برای شما برنامه ریزی کند، بلکه باید به شما یاد دهد که چگونه بر اساس نیاز خود برنامه ریزی کنید و به آن برنامه پایبند باشید و ضرر نکنید. انگیزه شما

برای مثال، یکی از بهترین راه‌ها برای پایبندی به برنامه، مطالعه 45 دقیقه و استراحت 15 دقیقه است، زیرا یک استراحت کوتاه می‌تواند شما را خواب‌آلود و عصبی کند.

یک مشاور خوب به شما می گوید که 30-60 دقیقه در روز ورزش کنید یا یک بازی مجازی انجام دهید که در آن با دوستانتان بیرون بروید یا هر کاری که می خواهید انجام دهید.

یک مطلب را بارها و بارها نخوانید

برای مثال، او باید به شما بگوید که بیش از سه درس در روز بخوانید. بدون صرف یک روز متوالی روی یک موضوع؛ هنوز هم بسیار اشتباه است. متأسفانه، برخی از مشاوران معتقدند که شما بهتر هستید. هر بار یک درس بخوانید. مطالعه



یادگیری بدون فراموشی


بله بهتر یاد می گیرید اما بعد از یک ماه کل درس را فراموش خواهید کرد. این به نحوه عملکرد مغز مربوط می شود، بنابراین به جای اینکه شنبه 6 ساعت زیست شناسی و شنبه 6 ساعت فیزیک مطالعه کنید، بهتر است. شنبه 3 ساعت زیست 3 ساعت فیزیک و شنبه هم همینطور.

البته این فقط یک مثال است و در یک برنامه مناسب باید برای یک درس خاص یک یا دو درس عمومی اضافه کنید، مثلا 4 درس اختصاصی در روز شنبه و چهار درس عمومی در روز یکشنبه مناسب نیست. .. 2 درس عمومی و دو درس اختصاصی رو شنبه و خود شنبه باید یاد بگیرید.

در مرحله آخر سعی کنید یک مشاور شوخ طبع و دوستانه پیدا کنید که به شما انگیزه دهد و از آن نترسد و... :)

لینک منبع: https://pourdastmalchi.net/

[ بازدید : 155 ]

[ پنجشنبه 7 ارديبهشت 1402 ] 12:01 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]