شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار


جدا از مقاله نحوه اخذ اقامت ترکیه، این بار به موضوع مجوز کار در ترکیه می پردازیم. و شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار چیست؟ آیا با ویزای کار ترکیه می توانیم همسر و فرزندان خود را به ترکیه بیاوریم؟ آیا با کار در ترکیه می توان تابعیت ترکیه را دریافت کرد؟ آیا می توان بدون مدرک در ترکیه کار کرد؟ اقامت کاری در ترکیه چگونه است؟ چه مشاغلی در ترکیه مورد تقاضا هستند؟ برای دریافت ویزای کار ترکیه چه مدارکی لازم است؟

در این مقاله از استانبول از صفر تا صد به طور مفصل به شما می گوییم که چگونه از طریق کار ملک ترکیه را دریافت کنید. اخذ مجوز اقامت ترکیه ممکن است فرآیند دشواری به نظر برسد، اما در واقع، این روش یکی از موثرترین و قابل اعتمادترین راه ها برای کار در ترکیه است که به طور بالقوه به شما اجازه می دهد که تابعیت ترکیه و پاسپورت داشته باشید. با شرکت مهاجرتی ماهان همراه باشید.

اخذ ویزای کار ترکیه و نرخ بیکاری در ترکیه

اگر می خواهید به کشوری مهاجرت کنید، باید نرخ بیکاری و شاخص های اقتصادی محل زندگی خود را در نظر بگیرید. نرخ بیکاری یک کشور وضعیت اقتصادی آن را نشان می دهد. بنابراین، هرچه نرخ بیکاری در کشور مقصد کمتر باشد، شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی بیشتر است، در سال 2024، نرخ بیکاری در ترکیه حدود 12.9 درصد خواهد بود. نسبت به سه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و روند نزولی به خود گرفته است. با ادامه این روند می توان انتظار داشت که در سال های آینده امکان کاریابی در ترکیه افزایش یابد. بهتر است قبل از درخواست اقامت ترکیه از طریق استخدام، همه چیز را در مورد بیکاری و نرخ اشتغال بررسی کنید.

برای اطلاعات بیشتر، فرم درخواست ویزای ترکیه را مطالعه کنید.

روند کلی مهاجرت به ترکیه از طریق کار

باید بدانید که اخذ اقامت تجاری ترکیه بر خلاف روش های دیگر مانند خرید ملک در ترکیه به شما اجازه اقامت دائم نمی دهد. به طور کلی روند کار در ترکیه به این صورت است که ابتدا باید از یک کارفرمای ترکیه ای پیشنهاد شغلی دریافت کنید. به این نکته توجه کنید:

ثبت شرکت در ترکیه و کار به عنوان کارفرما نیز باعث ایجاد اقامت تجاری ترکیه می شود.

شما به عنوان یک ایرانی می توانید تا 90 روز در ترکیه بمانید و به دنبال کار باشید.

شما می توانید از ایران و از طریق سایت های کاریابی در ترکیه به دنبال کار بگردید.

بعد از اینکه کارفرمای ترک شما را پذیرفت و تصمیم گرفت شما را استخدام کند:

آنها حداکثر 10 روز فرصت دارند تا درخواست خود برای استخدام کارگران خارجی را در وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ثبت کنند.

پس از آن شما حداکثر 90 روز فرصت دارید تا درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال کنید.

اخذ ویزای کار و انواع ویزای کار ترکیه

به طور کلی ویزای کار ترکیه به دو نوع تقسیم می شود:

ویزای کار موقت

این نوع ویزا طبق قانون کار ترکیه به شما امکان اقامت تا یک سال را می دهد. ویزای کار موقت برای کار در یک مکان و حرفه خاص صادر می شود. اگر یک سال تمام شد و اجازه ادامه کار با همان کارفرما را دارید، مجوز کار شما می تواند برای 2 یا 3 سال دیگر تمدید شود.

پس از تکمیل مجوز کار 3 ساله، در مساعدترین شرایط می توانید آن را تا 6 سال تمدید کنید. خبر خوب این است که همراهان درجه یک متقاضی (همسر و فرزندان) می توانند پس از 5 سال اقامت در ترکیه بدون ورود و خروج مجدد از کشور مجوز کار دریافت کنند. اینها مزایای بزرگ ویزای کار موقت ترکیه است.

ویزای کار نامحدود

اگر به مدت 8 سال در ترکیه زندگی کرده اید یا ویزای کاری خود را با موفقیت به مدت 6 سال بدون وقفه تمدید کرده اید، می توانید برای مجوز کار دائم ترکیه اقدام کنید. این قانون تقریباً مشابه قانون اقامت دائم است. پس از 8 سال می توانید برای اقامت دائم ترکیه اقدام کنید.

خارجیانی که در خارج از کشور ترکیه زندگی می کنند باید از طریق کنسولگری ترکیه در محل اقامت خود برای ویزای کار اقدام کنند. داوطلبان خارجی با مجوز اقامت (حداقل 6 ماه و به استثنای مجوزهای اقامت برای مقاصد آموزشی) می توانند برای دریافت ویزای کاری مستقیماً به اداره کار و تامین اجتماعی ترکیه مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند. 30 روز. در صورت درخواست داوطلب، نتیجه از طریق ایمیل یا تلفن به اطلاع خواهد رسید. متقاضیانی که تابعیت ترکیه را ندارند باید درخواست خود را به صورت الکترونیکی از طریق وکیلی که در ترکیه اقامت دارد و دارای شماره شناسایی ملی است، ارسال کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ترکیه

قرارداد نامه متقاضی با امضای کارفرمای ترکیه ای

ارائه اصل گذرنامه متقاضی

ارائه مدارک هویتی

4 عکس

نامه گواهی سلامت

ارائه نامه بدون پیشینه بد

مدارک تحصیلی متقاضی برای دو سطح آخر

داشتن حساب کاربری نشان می دهد که شما از توان مالی لازم برخوردار هستید

رزومه داوطلب را ارسال کنید

نامه درخواست برای مجوز کار در ترکیه

مدارک هویتی در زمان ازدواج ضمیمه می شود

[ بازدید : 17 ]

[ شنبه 8 ارديبهشت 1403 ] 10:10 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]