سبک موسیقی مورد علاقه شما چیست؟ (آشنایی با تمام سبک ها)


اگر در حال خواندن این مقاله هستید، می توانیم به شما بگوییم که ما هم مانند خودمان عاشق موسیقی هستیم. تنها تجربه ای که در آن کار به گوش و حرکت محدود نمی شود. موسیقی راهی برای بیان چیزی است که نمی توان آن را در کلمات گنجاند. شادی، هیجان، اندوه، صبر، عمق، همراه، آرامش. موسیقی دوستی است که همیشه راه حل جدیدی برای رنگ زندگی مردم دارد. از یادآوری عشق قدیمی تا آتش، از غش کردن، کمک به هم در مواقع سخت یا روشن کردن صبح در یک کافه، صبحی آرام و به یاد ماندنی.

پس چه نوع موسیقی برای شما مناسب است؟ آیا دقیقاً آنچه را که برای روح شما بهتر عمل می کند پیدا کرده اید؟ آیا رنگ جدید یا کلمه جدیدی خارج از آهنگ مورد علاقه شما در انتظار شما است؟ در این مقاله می خواهیم سبک های مختلف موسیقی را بشناسیم و به دنبال دوست گمشده بگردیم. دانلود بهترین آهنگ ها در موزیک باران

اهمیت شناخت مختصر سبک های مختلف موسیقی

امروزه با توجه به اهمیت فراوان رسانه در شکل‌دهی و هدایت محتوایی که عموم مردم دریافت می‌کنند، بیش از هر زمان دیگری به یافتن هنر مناسب نیاز داریم. درست است که انواع موسیقی و هنرهای مختلف با چند کلیک در شبکه های اجتماعی در دسترس هستند. اما واقعاً در چه سبک و جهتی هویت خود را می یابیم؟ مگر اینکه شبکه‌های اجتماعی مختلف یا حتی پلتفرم‌های موسیقی، هر کدام با توجه به سیاست‌های خود، سعی کنند مردم را به سمت سبک خاصی سوق دهند؟ اینجاست که معرفی کوتاهی از سبک های موسیقی معروف دنیا می تواند چراغ راه کشف دنیاهای مرموز جدید باشد.

باید بدانیم چگونه در مقابل موسیقی به آرامش برسیم؟ چگونه هیجان زده شویم؟ پویایی را از کدام سبک می گیریم و برای تقویت دانش خود از موسیقی در کدام سبک تلاش می کنیم. برای دیدن محبوب ترین سبک های موسیقی جهان، Artist Show را ببینید.

درک صخره

سبک راک نوعی موسیقی رایج است که بر پایه ضربات سنگین درام و استفاده از سازهای الکترونیکی مانند گیتار الکتریک و گیتار باس ساخته شده است. راک در طول تاریخ محدود به این سازها نبوده و از سازها و سینت سایزرهای مختلف آکوستیک در این سبک استفاده شده است. محتوای موسیقی راک در دوران شکوفایی خود عمدتاً درباره مردم و جامعه بود و راک به عمق و نگاه های غیر سطحی اش معروف است. در واقع با شاخه ها و بستر سنگی باز برای ایجاد تنش و حرکت، انواع متون شعری در این زبان به چشم می خورد. طرفداران راک معتقدند که این سبک در قرن بیست و یکم کاهش یافته است. به نظر می رسد این موسیقی که خاستگاه افسانه های موسیقی و احساسات ناب انسانی بود، اکنون جای خود را به ژانرهای مختلفی داده است که دیگر جادوی گذشته را ندارند. برای آشنایی کامل با سبک های راک به مقاله کاملی که در مورد معرفی این سبک نوشتیم مراجعه کنید.

توله سگ سبک شناخته شده

پاپ نیز مانند راک یک نوع محبوب و مدرن از موسیقی راک اند رول است. پاپ محبوب ترین سبک موسیقی در بین عموم مردم است و معمولا هر آهنگ و هر سبکی را اگر در بین مردم زیاد شنیده شود آن را در خانواده فرهنگ پاپ قرار می دهیم. در سبک پاپ، رضایت مخاطب و توجه حداکثری معیارهای کلیدی است. معروف شدن و محبوب شدن موزیسین ها و همچنین موفقیت تجاری در کارشان در سبک پاپ بسیار مهم است.

البته زمانی که موسیقی پاپ در بین مردم وجود دارد، همیشه نوازندگانی هستند که از صمیم قلب عاشق چنین موسیقی هایی هستند و تنها به دنبال شهرت و موفقیت تجاری نیستند. اما خوب یا بد، دنیای پاپ یک دنیای تجاری است که حول آهنگ های «هیت» می چرخد. پاپ سبکی آرام‌تر از راک است و نوازندگان این سبک ترجیح می‌دهند با احساسات بازی کنند و ملودی‌های جذاب خلق کنند.

آموزش سبک های هیپ هاپ و رپ (هیپ هاپ / رپ)

هیپ هاپ تنها هدیه سیاه پوستان آمریکا به جهان بشریت نیست. این فرهنگ غنی موسیقی بلوز و رگی و بسیاری از هنرهای دیگر را در اشکال منحصر به فرد و ناب خود ارائه کرد. اما هیپ هاپ امروزه یکی از بزرگترین اشکال موسیقی رایج و فرهنگ جهانی است. هیپ هاپ با حلقه های رقص ایجاد شده در کلوپ های نیویورک آغاز شد. یک «دی‌جی» مدت‌ها است که طبل‌ها و ضرب آهنگ‌های محبوب را با هم مخلوط می‌کند، معمولاً با استفاده از یک امسی از یک میکروفون برای فراخوانی جمعیت به ضرب آهنگ. به تدریج افراد خلاق تر از این فراتر رفتند و مجریان شروع به خواندن ابیاتی با قافیه و وزن کردند تا کار خود را جذاب کنند. "Lapping" در این راستا توسعه یافت.

موسیقی هیپ هاپ به موضوعات مختلفی می پردازد، اما شاید مهمترین آنها اعتراض به شرایط اجتماعی، پرداختن به فقر و سختی و ایجاد امید و انگیزه برای ساختن آینده ای بهتر باشد. اما در فرهنگ بزرگتر هیپ هاپ، موضوعاتی مانند حماقت، رقص و شادی، حتی دعوت به مواد مخدر و غیره نیز وجود دارد. با محبوبیت بیشتر هیپ هاپ امروزه، این موسیقی نیز مانند راک و پاپ مورد توجه و تجاری سازی بسیاری از سوی تولیدکنندگان قرار گرفته است. چیزی که با روح این سبک مغایرت دارد

آشنایی با سبک جاز

جاز، مانند هیپ هاپ، هدیه جامعه آفریقایی آمریکایی به دنیای موسیقی است. از ویژگی های مهم این نوع موسیقی استفاده از هارمونی های پیچیده و ریتم های پیچیده است. ریتم شکسته یا ریتم ساده یکی از زیبایی های جاودانه است. با وجود این پیچیدگی، پایه اصلی موسیقی زاز بداهه نوازی است. در اینجا ممکن است از این موسیقی و نحوه پخش آن در اولین قرار تعجب کنید. در ابتدا، جاز در همان خانواده رگتایم و بلوز توسعه یافت، سپس به سایر سبک های موسیقی رایج راه یافت و امروزه جاز صدای پویا موسیقی پویا و آکادمیک در اروپا و آمریکا است. Artist Show پیشنهاد می کند به تمام هنرمندانی که سعی می کنند پویاتر باشند گوش دهید تا از فضای معمول و تکراری خارج شوند. گاهی آهنگ های کلاس های دیگر هم از نظر ملودی و هم از نظر ریتم مناسب است.

آشنایی با سبک الکترونیک

همانطور که از نام این سبک پیداست، موسیقی الکترونیک موسیقی مبتنی بر آلات موسیقی الکترونیک و آلات دیجیتال است. سینت سایزرها، سمپلرها و ابزارهای دارای مدارهای الکترونیکی بیشترین استفاده را در سبک الکترونیکی دارند. سبک الکترونیک شاخه های زیادی با اشکال و فرم های مختلف دارد، اما معمولاً ما موسیقی الکترونیک را با ریتم های جذاب و مبتنی بر کیک باس و سینت سایزر می شناسیم. بنابراین امروزه قسمت هارمونیک در موسیقی الکترونیک به اندازه قسمت ریتمیک اهمیت ندارد.

با ورود به دهه دوم قرن بیست و یکم، همه موسیقی‌های دیگر دارای عناصری از موسیقی الکترونیک هستند، اما شنیدن و دریافت موسیقی خالص الکترونیکی، به‌ویژه در جشنواره‌ها و فضاهای عمومی در سرتاسر جهان، بیشترین محبوبیت را دارد. محیط زیست فن آوری موسیقی رقص یا EDM؛ دوب استپ دیسکو دیگر سبک های محبوب در دنیای موسیقی هاوس و الکترونیک.

کشف بدنه آهن (آیرین)

آکوردهای دو قسمتی و سنگین، آهنگ های تحریف شده گیتار، درام سنگین و باس قدرتمند از ویژگی های متمایز صدای موسیقی متال است. اما فقط متال نیست، هیجان، اعتراض و توجه به مسائل اجتماعی، ملودی های ناب و آزاد و البته هدبنگ عمق خاصی به این سبک موسیقی می بخشد. بر خلاف صدای خشن و سنگین، فلز معمولاً در مورد ملایم ترین جنبه های روح انسان و صداهای زخم و شفقت است. از آنجایی که خلاقیت و تکامل از ویژگی های اصلی دوستداران این سبک است، این موسیقی سریع است و در کمتر از سی سال به سبک های مختلف با صداها و مضامین مختلف تبدیل شده است. هوی متال و ترش متال در سبک های جدیدتر مانند پاور متال و شاخه های آلترناتیو مانند پراگرسیو متال، ثانویه متال و... شاخه های مختلف این موسیقی هستند.

[ بازدید : 11 ]

[ شنبه 15 ارديبهشت 1403 ] 10:17 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]