مزایا و معایب پرینترهای لیزری


در بسیاری از دفاتر و شرکت ها می توانید نمونه های مختلفی از تجهیزات چاپگر را مشاهده کنید. پرینترهای لیزری یکی از نمونه های اخیر هستند. پرینترهای جوهرافشان دارای مشکلات و معایب مختلفی هستند که بیشتر از زمان معرفی پرینترهای لیزری برطرف شده است. ذکر این نکته ضروری است که پرینترهای اچ پی در بین انواع مختلف چاپگرها بهترین هستند.

هر ابزاری می تواند مزایا و معایبی داشته باشد که بسیار رایج است. در این مقاله قصد داریم معایب و مشکلات پرینتر لیزری را ارائه دهیم.

ابتدا باید بدانید که پرینتر اچ پی لیزری تک رنگ و دو رنگ هستند. چاپگرهای لیزری تک رنگ در واقع دستگاه های سیاه و سفید هستند که عمدتاً برای اسناد و متن استفاده می شوند.

پرینترهای لیزری رنگی بیشتر برای چاپ عکس و عکس استفاده می شوند. در نتیجه اگر خدمات مهندسی و موارد مشابه دارید، حتما از پرینترهای لیزری رنگی استفاده کنید. پرینترهای لیزری رنگی گرانتر از پرینترهای لیزری تک رنگ هستند.

مزایای پرینترهای لیزری

قبل از آشنایی با معایب پرینترهای لیزری، بهتر است با مزایای آن نسبت به دستگاه های جوهر افشان آشنا شوید. در ادامه مهمترین مزایای این چاپگرها آورده شده است.

کیفیت چاپ بالا

این دستگاه ها برای چاپ نسخه های متنی کوچک و بزرگ بسیار مناسب هستند و می توانند مطالب را با کیفیت و وضوح بسیار بالا چاپ کنند. در نتیجه اگر وضوح و کیفیت مطالب و متون برای شما مهم است، حتما دستگاه های لیزر را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که کیفیت چاپ تصاویر با این دستگاه ها نسبت به دستگاه های جوهرافشان کمتر است.

پرینتر با سرعت بالا

یکی از مهمترین مزایای پرینترهای لیزری سرعت بالای چاپ است. این دستگاه ها به عنوان سریع ترین دستگاه های چاپ موجود در بازار شناخته می شوند. بنابراین اگر به پرینترهای سریع نیاز دارید، حتما پرینترهای لیزری را انتخاب کنید. کندترین دستگاه های لیزری سریعتر از دستگاه های جوهر افشان هستند و می توانند حدود 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

ظرفیت سینی بالا

یکی دیگر از مزایای مهم این دستگاه ها ظرفیت بالای سینی آن است. دفاتر و شرکت هایی که اسناد و مقالات زیادی را در یک روز چاپ می کنند و حجم کاری زیادی دارند می توانند این چاپگرها را انتخاب کنند.

این ظرفیت بالا به شما امکان می دهد صفحات بیشتری را در یک روز و در یک زمان چاپ کنید. به طور کلی می توان گفت که این پرینترهای لیزری می توانند هزاران برگ را در یک ماه چاپ کنند.

استحکام بالا و ماندگاری طولانی

یکی از مزایای مهم این دستگاه ها استحکام و دوام بالای آنهاست. با خرید چنین چاپگری می توانید سالیان سال به راحتی از آن استفاده کنید. زیرا مقاومت و عمر مفید بسیار بالاست. اگر بعد از چند سال نیاز به تعمیر داشت، می توانید با تعویض قطعات کوچک به راحتی کار را انجام دهید.

به صرفه بودن

شاید در نگاه اول احساس کنید که قیمت این چاپگر آوافرهنگ نسبت به انواع دیگر بسیار بالاست اما بدانید که در ادامه کار هیچ هزینه اضافی نخواهید داشت. با این دستگاه می توانید صفحات زیادی را با قیمت مناسب چاپ کنید. علاوه بر این، تعویض تونر این دستگاه ها بسیار ارزان تر از کارتریج دستگاه های جوهر افشان است.

مهمترین مشکلات و مشکلات پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری در کنار مزایای بی شماری که دارند، معایب مختلفی نیز دارند. در نتیجه، اگر قصد خرید پرینتر لیزری را دارید، قبل از هر کاری مطمئن شوید که به خوبی از این معایب آگاه هستید. در ادامه به مهمترین مشکلات و معایب پرینترهای لیزری اشاره شده است.

یکی از معایب اصلی پرینترهای لیزری گران بودن آنها در مقایسه با انواع دیگر پرینترها است. بنابراین، اگر بودجه کافی برای خرید چاپگر ندارید، خوب است به گزینه های دیگر توجه کنید.

یکی دیگر از معایب قابل توجه مردم گرمایش این وسایل است. گرم شدن این پرینترها بیشتر طول می کشد. این نکته برای بسیاری از افراد مهم است.

تصاویر چاپ شده توسط پرینترهای لیزری کیفیت پایین تری نسبت به پرینترهای جوهرافشان دارند در نتیجه این چاپگرها برای استودیوها و مشاغل مرتبط با عکاسی مناسب نیستند این چاپگرها بیشتر برای چاپ اسناد و متون استفاده می شوند.

پرینترهای لیزری بزرگتر از پرینترهای جوهرافشان هستند و فضای بیشتری را اشغال می کنند. بر این اساس اگر فضای کافی برای این دستگاه ندارید به این نکته توجه کنید. علاوه بر این، این دستگاه ها بسیار سنگین هستند و جابجایی آنها کمی دشوار است.

یکی دیگر از معایب این دستگاه ها قطعات بسیار ظریف و حساس آنهاست. در نتیجه باید از آنها بهتر مراقبت کنید.

چاپگرهای لیزری نمی توانند از کاغذ استفاده کنند. زیرا برخی از کاغذها استحکام و مقاومت کافی در برابر حرارت لیزر ندارند و ممکن است آسیب ببینند.

نتیجه

یکی از جدیدترین و جدیدترین پرینترهای موجود در بازار، پرینترهای لیزری هستند که می توانید برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید. البته هر دستگاهی دارای مزایا و معایبی است که قبل از خرید باید آن ها را بدانید.

همانطور که گفته شد، شما می توانید تصمیم بهتری برای خرید یکی از انواع پرینترهای لیزری یا جوهرافشان بگیرید. قبل از خرید باید مناسب ترین مورد را با توجه به شرایط و نیاز خود تهیه کنید.

[ بازدید : 172 ]

[ پنجشنبه 9 آذر 1402 ] 21:16 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]