فرآیند مه‌پاشی طیور و تأثیر آن بر شرایط محیطی در مرغداری‌ها


اثرات زیست محیطی برنامه های شکار طیور بر پرورش طیور چیست؟ این سوالی است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. تاثیر پیشرفت های تکنولوژیکی بر صنایع طبیعی جهان به ویژه دامداری و طیور بر کسی پوشیده نیست. شاید بپرسید که آیا موفقیت صنعت دام و طیور با پیشرفت تکنولوژی مهم است؟ اما بد نیست بدانید که صنعت دام و طیور یکی از صنایع زیست پایه است و حفظ سلامت حیوانات و بهبود محیط زیست بسیار حساس است. به دلیل این مشکل آنها مجبور به استفاده از سیستم های مختلف مانند ابر در این صنعت هستند.

مزایای سیستم مه پاش طیور چیست؟

یک نیاز تجاری در صنعت دام و طیور ایجاد شرایط محیطی است. ایجاد شرایط مناسب برای زندگی دام و کنترل کیفیت سلامت آنها از جمله شرایط محیطی لازم برای پرورش دام و طیور است. در حال حاضر برای بهبود این شرایط تعداد زیادی تجهیزات صنعتی تولید شده است که تاثیر بسزایی در شرایط زندگی حیوانات دارد. سیستم های پرورش طیور یکی از تجهیزاتی است که مرغداری ها باید برای پرورش طیور از آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه اکثر مرغداری ها در خارج از شهر مستقر هستند و دمای هوا در این مناطق نسبت به سایر نقاط شهر بیشتر است، باید از تجهیزاتی برای ایجاد تعادل دمایی استفاده کرد. به خصوص تعداد پرندگان در محیط های بسته و کوچک نیز باعث افزایش دمای محیط می شود. به طور کلی حفظ تعادل دما در محیط از گرم شدن بیش از حد سالن مرغداری و افزایش تلفات جوجه ها جلوگیری می کند.

اقلام موجود در تجهیزات مه پاش صنعتی برای طیور چیست؟

مانند هر سیستم دیگری، سیستم مه پاش دارای قطعات و لوازم جانبی زیادی است. اجزای آن بر عملکرد و کارایی این سیستم تأثیر می گذارد و می توان آن را به دسته های زیر تقسیم کرد:

لوله های

مشابه سیستم های مه پاش در گلخانه ها و دامداری ها، لوله های مورد استفاده در سیستم های مه پاش در مرغداری ها از پلی استایرن و پلی آمید ساخته شده اند.

پمپ ها

پمپ فشار قوی ایتالیایی که برای سیستم مه پاش طیور استفاده می شود

ماشین

موتور مورد استفاده در این سیستم مدل ایتالیایی می باشد. البته در برخی موارد از تبریز موتوژن استفاده می کنند.

پایه و آرمیچر

اتصالات یا اتصالات رزوه ای در سیستم های مه پاش طیور استفاده می شود. به طور کلی جنس پایه و اتصال به نوع لوله بستگی دارد، به عنوان مثال اگر لوله پلی آمید باشد از اتصال فیتینگ استفاده می شود. در ضمن اتصال مناسب برای لوله های چین دار اتصال رزوه ای می باشد.

نازل ها

نازل ها از دیگر تجهیزات صنعتی برای سمپاشی طیور محسوب می شوند. نازل ها معمولا از فولاد ساخته می شوند و در اندازه های 20، 30، 40 و 50 میکرون هستند. از آنجایی که مرغداری ها از مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن میکروب ها و ویروس ها استفاده می کنند، نازل های بزرگتر بهتر عمل می کنند.

منبع آب آشامیدنی

بهتر است به سختی آب و نحوه تصفیه آن توجه کنید. این به بهبود عملکرد سیستم کمک می کند.

مزایای استفاده از مرغداری چیست؟
https://ghandpahlu.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%ba%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b4%d8%b1.p166646از مزایای استفاده از سیستم های مه پاش در مرغداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دمای محیط را تا حد قابل قبولی کاهش دهید

تامین رطوبت لازم در طول رشد جوجه ها

امکان استفاده از مواد ضدعفونی کننده

پیشگیری از انتقال انواع بیماری ها و ویروس ها

کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها.

ایجاد هوای یکنواخت در محیط

آب در سالن نیست

از بالا آمدن گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می کند

تشخیص محیط

تأثیر بر بهبود فرآیند تخمگذار

رشد سریع جوجه ها

کاهش مرگ و میر

لزوم استفاده از سیستم مه پاش برای طیور

همانطور که می دانید در مرغداری ها از سیستم مه پاش برای تنظیم دما استفاده می شود. دما و شرایط مناسب مهمترین عواملی هستند که می توانند بر روند رشد جوجه تاثیر بگذارند. بنابراین استفاده از سیستمی که بتواند دمای محیط را کنترل کند ضروری است. دما و محیط حتی می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت گوشت مرغ و تغذیه آنها داشته باشد. علاوه بر این، دمای بالای محیط می تواند منجر به گسترش بیماری شود. بیماری که می تواند خسارت قابل توجهی به سرمایه شما وارد کند.

علاوه بر اینها، تعداد زیاد جوجه ها و تجمع در فضاهای کوچک، مقدار زیادی ریزگرده در هوا ایجاد می کند. این مشکل باعث افزایش گرد و غبار در هوا شده است که یکی از مهم ترین عوامل بیماری زا است. گرد و غبار موجود در هوا باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و کیفی بسیاری در پرورش طیور می شود. خوشبختانه سیستم های مه پاش در مرغداری ها قادرند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و محیط مناسبی را برای پرورش جوجه ها ایجاد کنند.

اهمیت سیستم حصار طیور در ارتقای سطح کیفی مرغداری ها

سیستم های مه پاش مرغداری با کاهش بوهای نامطبوع در جوجه های گوشتی، شاخص های سلامت مرغ و محیط زندگی را بهبود می بخشد. با توجه به تعدد جوجه ها، بوی نامطبوع محیط بسیار آزاردهنده است و برای بهبود شرایط اتاق و کنترل بوی جوجه ها، استفاده از سیستم مه پاش در مرغداری توصیه می شود. به طور کلی این سیستم ها تاثیر بسزایی در ارتقای سطح کیفی مرغداری ها دارند.

[ بازدید : 49 ]

[ سه شنبه 17 بهمن 1402 ] 16:08 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]