مقدمه ای بر نقش صدا و سیما [درآمد و بازار برای صدا و سیما]


1. دانستن کار گوینده

سخنران فردی است که بتواند با اندام های گفتاری مناسب و قوی پیام خود را به مخاطب منتقل کند.

گوینده فردی خلاق با صدایی زیبا است و با تکنیک های عالی ارائه پیام خود را به مخاطب منتقل می کند. او در خواندن انواع ضرب المثل ها و انواع شعرها و متن ها مهارت دارد و زبان های مختلف را می داند و خواندن متن یا زبان گفتاری را می داند.

یک سخنران باید بداند که چگونه مخاطب را جذب کند و قواعد زبان را بداند. باید بر آداب ادب مسلط باشد تا با دانستن فاعل و فعل، مخاطب را جذب کلام خود کند.

مهمترین جنبه یک نویسنده خلاق و با استعداد، شخصیت است. با آن می تواند با کلام خود بر مخاطب تأثیر بگذارد.

اسپیکینگ هنر و مهارتی مجری رادیو است که طی آن گوینده با شناخت و درک کامل از ادبیات، زبان نوشتاری را با استفاده از روش های مناسب با لحن مناسب برای ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم با حفظ اعتبار، دگرگون می کند.

مهارت صحبت کردن و صحبت کردن فقط برای گویندگان و مجریان تلویزیون نیست بلکه همه باید در آن مهارت داشته باشند زیرا همه مشغول صحبت کردن و صحبت کردن هستند و باید از آن استفاده کنند.

این افراد مسئول سرگرمی و اطلاع رسانی مردم هستند و شما باید بتوانید در مورد انواع اخبار، ورزشی، موسیقی، علمی، سیاسی، آموزشی و غیره صحبت کنید.

2. ساعت کاری رئیس مجلس

ساعات کار او به برنامه برنامه ای که اجرا می کند و محل کارش بستگی دارد. این ساعات ممکن است نامنظم یا خودسرانه باشد، اگر فرد به صورت شیفت کار کند. یا به طور منظم در یک شیفت خاص و در یک محل کار خاص مانند یک استودیو یا ایستگاه رادیویی.

مجریان کار خود را به روش های مختلف انجام می دهند. برخی از افراد زنده هستند در حالی که برخی دیگر از راه دور کار می کنند و از قبل ضبط شده اند.

بهترین ویژگی آن این است که حرکات بدن گوینده در سخنرانی منعکس نمی شود و باید با تغییر صدای خود با مخاطب ارتباط برقرار کند. او باید صدای زیبا و ملایمی داشته باشد که با صدایی جذاب و گیرا صحبت کند.

با تمام موارد ذکر شده، این فرد باید خواننده خوبی باشد و اطلاعات داشته باشد و متون مختلف را با دقت و به راحتی مطالعه کند. دانستن نحوه درک کلمات نوشته شده بسیار مهم است، بنابراین او باید همچنان اطلاعات و دانش مرتبط با این زمینه را داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که گوینده باید داشته باشد حساسیت به درک مطلب است تا بتواند موضوع را به خوبی درک کند و آن را به خوبی منتقل کند.

3. وظایف سخنران

توانایی کار تیمی و انتقاد پذیری

برای بهتر شدن تمرین کنید، به خصوص در برنامه هایی مانند رادیو زنده

پاسخ صحیح به مفاهیم خاص

اجرا بر اساس نوع متن یا نثر

4. مهارت ها و توانایی های مورد نیاز هنگام صحبت کردن

مهارت های ارتباطی بالا.

انعطاف پذیری

توانایی تفکر و تصمیم گیری لحظه ای

در شرایط و ساعات کاری استرس زا آرامش خود را حفظ کنید

با کیفیت بالا و منحصر به فرد و سرگرم کننده

مهارتهای کار گروهی

برای ارائه مقاله حافظه خوبی داشته باشید

توانایی جذب مخاطب

5. کار آینده و بازار کار

بیشتر فرصت های شغلی برای آگهی دهندگان قراردادی و آزاد از چند روز تا چند سال متغیر است.

اشتغال طولانی مدت در بسیاری از مشاغل غیر رقابتی مانند رادیو امکان پذیر است. اما مشاغل دیگر رقابت زیادی دارند.

گویندگان باید توانایی جذب مخاطب را داشته باشند و در صورت پیشرفته بودن بتوانند روی کارهای مختلفی مانند مدیریت پروژه های صدا کار کنند.

برخی از افراد به دلیل معروف بودن می توانند به صورت مستقل در این زمینه فعالیتی ایجاد کنند و به پیشرفت های زیادی برسند. بدیهی است که بسیاری از افراد گویندگی را به عنوان شغل اصلی خود نمی پذیرند و از آن به عنوان شغل دوم کمک می گیرند.

این افراد درآمد خاصی ندارند زیرا نوع فعالیت و ساعات کاری آنها و همچنین با توجه به نوع کار، میزان حقوق آنها متفاوت است و به معیارهای زیادی بستگی دارد، بنابراین آمار دقیقی از درآمد آگهی دهنده است. در دسترس نیست.

امیدواریم مطالعه این مقاله از دوره آنلاین گویندگی زهرا شیراحمدی،  اطلاعات دقیق و مهمی در مورد حرفه صدا و سیما در اختیار شما قرار داده باشد و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این مهارت و توانایی را دارید باید با ارتقای دانش و دانش خود کار خود را آغاز کنید.

[ بازدید : 202 ]

[ شنبه 21 مرداد 1402 ] 16:01 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]