پاکسازی پوست با گیاهان

پاکسازی پوست با گیاهان دارویی پاکسازی پوست با گیاهان دارویی

استفاده از گیاهان دارویی روش مناسبی برای کاهش عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی است. داروهای گیاهی نسل سوم باعث تقویت، بازیابی و افزایش عملکرد ارگانیسم می شود و نقش مهمی در سلامت و کیفیت زندگی انسان ایفا می کند.

امروزه دانش بشر در مورد خواص گیاهان دارویی افزایش یافته است و یک قدم به اثبات ضرب المثل "برای هر دردی در طبیعت درمانی است" نزدیک شده است.

گیاهان دارویی در بسیاری از زمینه‌های پزشکی مانند تسکین درد، تعادل هورمونی، تسکین اعصاب، بهبود عضلات اسکلتی، کاهش قند و چربی و فشار خون استفاده می‌شوند. امروزه از خواص این گیاهان در صنعت زیبایی نیز استفاده می‌شود. من اینجا هستم

در این مقاله به روش های پاکسازی صورت با داروهای گیاهی می پردازیم. اگر می خواهید پاکسازی پوست را به صورت حرفه ای انجام دهید، صفحه آموزش پاکسازی پوست را بررسی کنید.

اهمیت استفاده از گیاهان دارویی برای پاکسازی پوست

سلامت و زیبایی پوست یکی از مهم ترین عوامل حفظ زیبایی و سلامت به حساب می آید از طرفی تمامی مشکلات پوستی به دلایل مادرزادی، آلرژیک یا محیطی می تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد.

بنابراین توجه به سلامت و یکپارچگی پوست بسیار مهم است. از آنجایی که پوست صورت ظریف‌تر و نازک‌تر از بافت پوست بقیه قسمت‌های بدن است، حفظ ساختار پوست در این قسمت اهمیت بیشتری دارد.

از آنجایی که پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن حساس تر است، استفاده از لوازم آرایشی مناسب و بی ضرر دو برابر می شود و معمولا محصولات شیمیایی عوارض جانبی دارند، بنابراین بهتر است به جای داروهای گیاهی از آنها استفاده شود. علم شیمی.

همچنین بخوانید : انگل های روی پوست; قرار گرفتن در معرض باکتری ها و قارچ ها.

داروهای گیاهی معمولاً ارزان هستند و در بسیاری از داروخانه ها و داروخانه ها یافت می شوند.

این دارو با سایر محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش نمی دهد زیرا بر خلاف داروهای شیمیایی، ترکیبات واکنشی در ساختار آن یافت نمی شود.

همچنین این داروها نیازی به تجویز پزشک ندارند و در صورت نیاز می توان از آنها به عنوان مکمل داروی شیمیایی استفاده کرد.

بنابراین، اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه ای به استفاده از لوسیون ها و کرم های شیمیایی ندارید، می توانید از داروهای گیاهی جایگزین استفاده کنید.

1. بخور گیاهی برای جوانان

بخور گیاهی ۲ تا ۳ بار در هفته برای جوانسازی پوست بسیار موثر است. گیاهان آویشن، اسطوخودوس، رزماری، بومادران و گزنه گزینه های عالی برای بخورهای گیاهی هستند. این گیاهان علاوه بر تسکین و پاکسازی پوست صورت، به مرطوب کردن پوست نیز کمک می کنند.

بخار رازیانه یکی از بهترین گزینه ها برای رفع گرفتگی منافذ صورت با روش های گیاهی است. شایان ذکر است که به طور کلی کندر باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شود اما کندر رازیانه منافذ پوست را کوچک می کند و ظاهری صاف و شفاف به پوست می بخشد. برای استفاده از این بخور، 2 قاشق چایخوری برگ خشک رازیانه بخورید. پس از جوشاندن آب و جوشیدن، از بخار آن برای شستن صورت استفاده کنید.

همچنین بخوانید : برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

بخور گیاهان بابونه نیز یکی از موثرترین روش ها برای درمان جوش های سر سیاه است. لطفا انتظار معجزه نداشته باشید اصولا این عطر به کندی روی پوست اثر می کند. بهتر است این کار را به مدت 10 دقیقه و 3 بار در هفته انجام دهید.

ترب همچنین دارای خواص بی نظیری است که باعث کاهش آکنه های صورت و پاکسازی عمیق صورت می شود. در طب گیاهی از ترب به عنوان داروی خوراکی یا موضعی برای بیماری های پوستی استفاده می شود. عصاره ترب توسط بسیاری از درمانگران به عنوان یک داروی ضد آکنه معرفی شده است و استفاده از بخور آن نیز به شفافیت و شادابی پوست کمک می کند.

کمتر کسی از خواص زنجبیل اطلاعی ندارد. عطر زنجبیل علاوه بر پاکسازی پوست، به پاکسازی مجاری تنفسی نیز کمک می کند.

بعد از کشیدن سیگار می توانید به آرامی جوش های سرسیاه و سرسفید خود را تمیز کنید و از مقداری خیار یا آب لیمو برای باز کردن منافذ پوست خود استفاده کنید.

2. ماسک های گیاهی درمان های خانگی هستند

روغن زیتون بهترین آماده سازی پوست برای ماساژ است. ماساژ پوست صورت با روغن زیتون به فرم دادن به عضلات صورت کمک می کند، جریان خون را بهبود می بخشد و سلول های پوست را جوان می کند.

ماسک جوانه گندم متشکل از 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و 1 قاشق غذاخوری ماست کم چرب می تواند بهترین گیاهی جوان کننده پوست صورت باشد. جوانه گندم به دلیل داشتن منبع غنی ویتامین B برای تقویت و التیام ضایعات پوستی، جای زخم، آکنه و جوش مفید است.

همچنین بخوانید: درمان کلاژن برای پوست و مو (همه چیز درباره درمان کلاژن)

ماسک را حداقل 5 دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید و برای تاثیرگذاری بیشتر ماسک صورت می توانید قبل از استفاده صورت خود را با پاک کننده بشویید و از صابون ملایم و بابونه استفاده کنید. انجام دهید.

3. شستشوی گل برای پوست های حساس

یکی از مراحل اصلی برای پاکسازی پوست استفاده از لایه بردار یا اسکراب است. از آنجایی که برخی از انواع پوست نسبت به ترکیبات اسکراب واکنش آلرژیک نشان می دهند، استفاده از گیاهان دارویی می تواند گزینه خوبی باشد.

برای تهیه این لایه بردار عالی، یک فنجان جو را با یک سوم فنجان ذرت، یک سوم فنجان اسطوخودوس، نعناع فلفلی، همیشه بهار و گلبرگ های گل رز و کمی خاک رس ترکیب کنید. این مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و آسیاب کنید. سپس هر بار که استفاده می کنید مقدار کمی از این پودر را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و سپس این خمیر را به مدت 2 تا 5 دقیقه به صورت دورانی روی پوست خود بمالید و سپس با آب سرد به گرم آبکشی کنید. اب. لطفا

پاکسازی پوست با گیاهان


[ بازدید : 79 ]

[ چهارشنبه 11 آبان 1401 ] 10:53 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]