2 طرز تهیه رب زعفران با آرد برنج یا ذرت + بدون آب و بدون گلوله


2 طرز تهیه فرنی مجلسی زعفران با آرد برنج یا نشاسته + بدون آب و بدون گلوله

عناصر

شیر سرد: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 2 قاشق غذاخوری

برنج پودر شده: 2 قاشق غذاخوری

آب: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 4 قاشق غذاخوری

زعفران غلیظ آب شده: به میزان دلخواه

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

آب هل: یک قاشق چایخوری

خامه صبحانه: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

2 طرز تهیه مجلسی زعفرانی با آرد برنج یا نشاسته و شیر گاو + آب و کلوخه اضافه نکنید

فاز اول

طرز تهیه فرنی زعفران با آرد برنج یا نشاسته ذرت هم سنتی و هم خوشمزه است. در طرز تهیه فرنی از آرد برنج، ابتدا شیر سرد را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. ابتدا شکر را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم و آرد برنج را کم کم اضافه می کنیم و همچنین آرام آرام هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط شکر، شیر و آرد برنج کمی غلیظ شود.

مرحله دوم

حالا گلاب و آب هل را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. در مرحله بعد زعفران آب شده را اضافه می کنیم. وقتی فرنی به غلظت دلخواه رسید حرارت را خاموش کنید. برای طعم بهتر این دسر می توانید در پایان پخت یک قاشق خامه پاستوریزه به آن اضافه کنید.

نکات و ترفندهای درست کردن فرنی با آرد برنج* دستور پخت فرنی خوشمزه در دستور موجود است، اگر می خواهید فرنی را کمی رسمی تر و رسمی تر سرو کنید، پس از برداشتن از روی شعله گاز، بلافاصله آن را در قالب های خود بریزید. *زعفران را اضافه کنید هر دو دستور با آرد ذرت یا نشاسته یا آرد برنج خوشمزه است، اگر دوست ندارید می توانید آن را بیرون بیاورید.

صبر کنید تا کاری زعفرانی مونتاژی کمی خنک شود و سپس آن را در ظرف های دلخواه بریزید. این دسر بهتر است سرد سرو شود. اجازه دهید موها تا دمای اتاق خنک شوند.

* اگر می خواهید با یک دسر شیرین و داغ افطار کنید، می توانید یک دستور فرنی ساده و خوشمزه را امتحان کنید و یک پیش غذای داغ بخورید.

* فرنی زردچوبه مجلسی را می توان با مغزهایی مانند پسته و بادام تزیین کرد.

طرز مخلوط کردن فرنی زعفران مجلسی با ذرت و شیر

عناصر

شیر: سرد 2 فنجان فرانسوی با دستکش

شکر: 2 قاشق

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

گلاب، پودر وانیل یا عصاره هل: به میزان دلخواه.

زعفران غلیظ: اختیاری

پودر شکلات یا شکلات ذوب شده در صورت تمایل: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه فرنی زعفران با نشاسته ذرت و شیر یا شیر پاستوریزه ابتدا شیر سرد را جدا بریزید و روی شعله گاز کمی گرم کنید سپس شکر و نشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. حتما مخلوط فوق را خوب مخلوط کنید تا سوراخی نداشته باشد و به ته قابلمه نچسبد. وقتی مخلوط به غلظت دلخواهتان رسید خامه، گلاب، پودر وانیل، عصاره هل، زعفران، پودر شکلات، هر چه دوست دارید اضافه کنید.

اگر می خواهید فرنی را در منزل سرو کنید وقتی داغ است آن را در قالب سیلیکونی بریزید و به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا فرنی خوب خودش را بگیرد. فرنی را از یخچال خارج کرده و به آرامی در ظرف مناسبی بریزید. وقتی فرنی در یخچال قرار می گیرد، معمولا مایع است. اما برای سرو فرنی در قالب باید آن را در یخچال بگذارید و بلافاصله بعد از سرو استفاده کنید. به یاد داشته باشید که روغن اضافه نکنید زیرا باعث خراب شدن برنج می شود. در صورت تمایل می توانید شکلات آب شده را در حین خوردن دسر اضافه کنید.

ارزش غذایی فرنی با آرد برنج یا نشاسته ذرت

طرز تهیه فرنی زعفرانی آسان یا خوشمزه با آرد برنج، طرفداران بیشتری دارد و قطعا ارزش غذایی بالاتری دارد. فرنی برنج بسیار مغذی است و بیشتر ویتامین های گروه B در آرد برنج یافت می شود. اگر به جای شکر عسل اضافه کنید یک قرص لاغری بی نظیر خواهد بود. اگر فرنی را با شکر یا عسل کمتر درست کنید. نه تنها شما را چاق می کند، بلکه به شما کمک می کند تا وعده غذایی یا میان وعده اصلی خود را نیز درست کنید.

منبع مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/

[ بازدید : 600 ]

[ يکشنبه 19 شهريور 1402 ] 12:29 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]