جنگ علیه بام سبز لاهیجان


مسیر دسترسی به این بوستان از ابتدای جاده جواهرده در میدان غربی شهر رامسر آغاز و پس از طی ۹کیلومتر و عبور از مسیری زیبا به این پارک در کنار رود صفارود میرسد. اگر به روستای ییلاقی اولسبلنگاه که از زیباترین مکان های دیدنی گیلان به شمار می رود سفر کردید، حتما دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید و عکس های بسیار زیبا و به یادماندنی را در زبیعت بی نظیر اولسبلنگاه ثبت کنید. اگر قصد گشتوگذار زمستانه به مازندران را دارید، پل ورسک میتواند یکی از جاهای دیدنی مازندران در زمستان باشد. یکی از جاهای دیدنی سوادکوه که نباید از دست بدهید، آبشار فصلی ورسک است. اما به خاطر ارتفاع این شهر و قرارگیری آن در کوهپایههای استان مازندران، بهتر است در زمستان به فکر مسافرت به سوادکوه نیفتید تا بتوانید از همه دیدنیهای آن لذت ببرید. می توانید از کنار آبشار بالا بروید و از شنیدن صدای آب و صدای پرندگان زیر نوری که از لابه لای برگ درختان می گذرد تا حد امکان لذت ببرید. کنگلو بنا لاشه سنگ ، گچ و ساروج جا بسات بئی یه ونه پلان بیضی شکل و برج واری هسته ، که حدود ۵۰ متر زیر بنا دارنه . شهرستان رامسر، غربی ترین شهر مازندران به دلیل جاذبه های منحصر بفردش به عروس شهرهای ایران لقب گرفته است و از مهمترین جاذبه هایش می توان به هتل قدیم رامسر اشاره کرد که در سال 1312 هجری شمسی و در دوره پهلوی اول در سه طبقه و یک زیر زمین با مصالح آجر، سیمان، بتن و چوب بنا شده است.

مهمترین چیزی که در بخش جنوبی جنگل سی سنگان به چشم میخورد، آرامش و سکوت منحصر به فرد و جذاب آن است. این دریاچه به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فردش گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود. در لحظاتی از زندگی باید توقفی در دویدنها و کارکردنهای بیوقفه ایجاد کرد تا بتوان نقاط تاریک و خاموش روز را با نور طبیعت از بین برد. از جاذبه های گردشگری منطقه ای که این اقامتگاه بومگردی در پاقلعه رامیان با ویو زیبا در آن قرار گرفته می توان به چشمه گل رامیان، قلعه ماران و جنگل نیلبرگ اشاره کرد که با پیمودن حداکثر مسافت 20 کیلومتر از اقامتگاه بوم گردی بهشت پاقلعه می توان از این مناطق بازدید کرد. قلعه چهل در، در روستای ورسک و در کنار پل راه آهن ورسک می باشد. در زمان ساخت پل روستای ورسک عباسآباد نام داشت که بعدا به نام ورسک تغییر کرد. اگر روی هرکجای شمال ایران که در دامنه کوه قرار دارد دست بگذارید، حتما آبشارهای زیادی را پیدا خواهید کرد که هرکدامشان منظره بینظیری دارند. این اثر در طول مسیر خود دارای تاسیسات وابسته نظیر خندق، قلعه های متصل به دیوار، کوره های آجر پزی، سد خاکی، کانال آبرسانی و قلعه شهرهای مجاور دیوار در ضلع شمال و جنوب دیوار گرگان است. کنگلو قلعه مازرون استان و سوادکوه شهرستان دله دره. تابحال به گزینه سفر به سوادکوه فکر کردهاید؟ اگر تابحال جاده چالوس را برای سفر به مازندران انتخاب میکردید، وقت آن رسیده است که در انتخابتان تجدیدنظر کنید. اگر کوهنوردی از تفریحات مورد علاقه شماست و تابحال اسم ارفع کوه به گوشتان نخورده است، بار و بندیل صعودتان را جمع کنید تا راهی یکی از زیباترین صعودهای عمرتان شوید! اطراف این دریاچه یکی از بهترین مکانها برای چادر زدن و کمپینگ محسوب میشود.

در کمال شگفتی خواهید دید که قنات مزدآباد با دبی ۱۱۰ لیتر در ثانیه از پرآبترین قناتها محسوب میشود که دارای سه سد زیرزمینی و دو رشته آب سرد و گرم است. رشته کوه خرونرو، قلعه کنگلو، غار اسپهبد خورشید،روستاهای رجه،فلورد و دهمیان، امامزاده عباسعلی ملرد، میان اوپرت مرز سوادکوه و سمنان، امامزاده ماهرو زیراب و … لازم به ذکر است نمک آبرود و کاخ اجابیت در چالوس، دریای آرام گلوگاه، چشمه کیله تنکابن، روستاهای دوهزار و سه هزار، سایت موزه گوهرتپه، قلعه کنگلو سوادکوه، برج لاجیم و رسکت، پل محمد حسن خان بابل، بقعه میرحیدری آمل و عباس آباد بهشهر، منطقه حفاظت شده دشت ناز میاندرود و … در فصل پاییز بیشتر اوقات باران میبارد؛ اما پیشنهاد میکنیم از زیباییها و آبوهوای بینظیر دشت دریاسر در فصلهای تابستان و بهار غافل نشوید. گردنهی سیالان، قلههای خشچال و کندیگان در سمت غرب دشت و طالقان در سمت شرق دشت دریاسر قرار دارند. ییلاق تالش پایتخت جاذبه های طبیعی ایران در استان گیلان می باشد، شما مکانی را در نظر بگیرید یک علاوه بر دارا بودن یک روستای فوق طبیعی با مناظر خارق العاده دارای دشت گل های شقایق، اسب های وحشی، چشمه های طبیعی، آبشارهای متعدد، دریاچه طبیعی، اقامتگاه های بوم گردی، بازارچه های صنایع دستی و ویلاهای زیبا در دل جنگل و ارتفاعات باشد! بعد از پل سفید و گذر از پمپ بنزین، به تابلوی محل مورد نظر میرسید. چطور به پل ورسک برسیم؟ چطور به آبشار ورسک برسیم؟ از جاده فیروزکوه خودتان را به روستای ورسک برسانید. باید از جاده فیروزکوه رانندگی کنید و از شهرهای پل سفید، زیرآب بگذرید تا به شیرگاه برسید. اما جدا از این مساله باید به آلاشت سفر کنید تا چیزی فراتر از ارزش تاریخی آن را از این روستا دریابید.

معماری نمای خارجی این قلعه باعث شده تا از روبرو شبیه به عقابی باشد که بالهای خود را کاملاً باز کرده و به همین دلیل به آن عقاب مازندران هم میگویند. این قلعه با وجود اتاقهای زیرزمینی و دالانها نشان دهندهٔ سکونت حاکم و خانواده و درباریان میباشد و قلعهٔ دیگری با مساحت کوچکتر در فاصله حدود ۵۰ متری در ضلع شمالی با ارتفاع کمتر قرار دارد که به احتمال فراوان وظیفهٔ نگهبانی از قلعه اصلی توسط سربازان را بر عهده داشتهاست. ساحل گیسوم نسبت به دیگر سواحل شمالی کشور دارای ساحلی شنی زیبا با امکانات تفریحی فراوان نظیر قایق سواری، جت اسکی، محل شنای آقایان و بانوان، پاراگلایدر، پاراسل، موتور چهار چرخ، ترامپولین، پارک بادی برای کودکان، اسب سواری، مسیری برای دوچرخه سواری وجود دارد که کمتر توریست و گردشگری است که از آن خوشش نیاید و همین امکانات خاص باعث شده تا از ساحل گیسوم میشود به ساحل کیش شمال کشور یاد کرد. متأسفانه در سالهای اخیر به علت قطع فراوان درختان جنگلی و جاده کشی در نقاط بکر عرصه را برای تخریب منابع طبیعی، از طریق استحصال گونههای گیاهی و جانوری در معرض خطر برای افراد سودجو بیشتر باز کردهاست. منطقه جنگلی اوریم، منطقهای ییلاقی و خوش آبوهوا است که برای فرار از گرمای تابستان، به شما پیشنهاد میشود. منطقهای که با داشتن درختهای انبوه و درهمتنیده، منظرهای بسیار زیبا اطراف سد ایجاد کرده است. به فرهنگ و رسوم روستایی و سبک زندگی مردم هر خطه احترام بگذارید و سعی کنید در بافت روستایی تغییری ایجاد نکنید. آب پری نامی آشنا برای هر آنکس که به شهرستان نور سفر کرده است. به گزارش عنقانیوز، چشمه ها و تالابها بویژه شبه جزیره میانکاله در بهشهر و عروس شهرهای ایران در رامسر این منطقه از کشور را به مجموعه ای متنوع برای زندگی و طبیعت گردی تبدیل کرده است.

سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر ایران و بخصوص پایتخت، به کلاردشت سفر می کنند تا خاطرات جذابی را از طبیعت گردی و گشت و گذار در میان جاهای دیدنی کلاردشت برای خود رقم بزنند. شیرگاه و راهآهن زیبایش بهترین گزینه برای گشت و گذار آنهایی است که عاشق عکاسی با پسزمینه راهآهن هستند. به این معنی که این مکان دور از دسترس است و رفت و آمد در آن زیاد نیست. اینتا واژه اتا پهلوی واژو ئه که ونه معنی خورشید جوهر هسته . قبلن تصور بر اینتا بیه که وه اتا ساسانی قلعه هسته که کوه بالا قرار بئیته . قلعه مارکوه در اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۴۸۴ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.در سالهای اخیر، تلاشهایی برای بازسازی قلعه مارکوه صورت گرفت. خانه امیر لطیفی در گرگان، ضلع شمالی مسجدجامع واقع شده و مربوط به دوره قاجار است و در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۹۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. کنگلو قلعه اتا تاریخی بنا هسته که ونه تاریخ ساسانیون دوران جه رسنه. گور کشف بهی یه کنگلوی قلعه ی پلی . به باور مردم محلی، در این غار اسرارآمیز، گنجی بزرگ پنهان شده است و طلسم راهی برای حفاظت آن است تا کسی نتواند این گنجینه را کشف کند. با رزرو این تجربه میتوانید در یک باغ رویایی چا در میان ابرها قدم بزنید، چایچینی را با کارگرهای مزرعه تجربه کنید و بعد با سبدهای پر از برگ تازه از مزرعه به کارخانه بیایید تا بهروز برایتان داستان این کسبوکار خانوادگی نسلاندرنسل را بگوید! آبشار میلاش حقیقتا مناظر زیبایی دارد و شما تجربه زیبا و بی نظیری را با دیدن این آبشار خواهید داشت.

بعد از پل سفید به دوراهی خواهید رسید که یک طرفش شما را به آلاشت میبرد. کل منطقه را جنگلی بزرگ و دیدنی احاطه کرده است، با مسیری نفیس که به کوهی به نام قله آنارون در ارتفاع 3150 متری منتهی می شود. می توانید در این پارک جنگلی انواع درختان متنوع همچون درخت بلوط، توسکا، ممرز، لرک، افرا و … انواع ته چینها که در تهیه آنها از سسها و ربهای محلی بهره گرفته میشود؛ نظیر تهچین اسفناج، تهچین کدو، تهچین اناردانه با کدوحلوایی (تهچین ناردان)، تهچین تره سوغان (تره فرنگی)، ته چین یئملئک (ته چین سبزی والک در گویش تهرانی)، تهچین کشمش پلو، سبزی تهچین، تهچین هویج و… از این منطقه می توانید انواع مواد غذایی، میوه و محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل بومی را تهیه کنید. مارگون لقب بزرگترین آبشار چشمه ای دنیا را به خود اختصاص داده است. برج دیده بانی که در مرکز شهر بابل واقع شده، مربوط به دوره پهلوی است که در هشتم دی ماه 52 با شماره ثبت 1528 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و در ایام مختلف از جمله نوروز، میزبان مسافران بهاری است. مناظر زیبایی از استان گیلان بر فراز ابرها از جاده جواهردشت دیده میشوند که خوراک عکاسی هستند. جواهردشت چابکسر از آب لوله کشی بهره مند نبوده و ساکنین منطقه قسمتی از آب آشامیدنی خودشان را از چشمه های دوروبر و بخش دیگر آن را از طریق قله سماموس تامین می کنند. علاقهمندان به طبیعت سرسبز شمال کشور و جاهای دیدنی گلستان در جریان هستند که فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به شمال است؛ اما این قانون برای تمام مناطق شمالی حکمفرما نیست و در کنار بهار و تابستان، مسافرت به جنگل النگدره در پاییز حالوهوای خاص خودش را دارد؛ چراکه درختان جنگلی در این فصل لباسی با رنگینکمانی از رنگهای زیبای پاییزی به تن میکنند.

برای سفر در دل طبیعت ایران، یکی از نکاتی که در کیفیت آن اثر دارد، اقلیم و شرایط دمایی شهر مقصد است. یکی از آبشارهای گلستان که در 18 کیلومتری شهر گرگان قرار دارد آبشار زیارت می باشد که در جنوب روستای زیارت قرار گرفته است.این آبشار در مسیر یکی از رودخانه ها قرار دارد و دارای ارتفاعی 16 متری می باشد. یکی از دیگر آبشارهای دیدنی شهرستان سوادکوه، آبشار گزو است. یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سوباتان که در مناطق اطراف هم پرطرفدار است، دریاچه نئور نام دارد. تله کابین احرار که در منطقه گردشگری بام سبز لاهیجان قرار گرفته، به عنوان معروف ترین تله کابین کشور است و در میان جاهای دیدنی گیلان جای گرفته است. در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بام سبز لاهیجان آشنا خواهیم کرد. کمی جلوتر از سد البرز، آبشار گزو را پیدا خواهید کرد. بعد از گذر از مسیر خاکی جاده، به دریاچه خواهید رسید. با کمی رانندگی به سمت بالا، به ارفع کوه خواهید رسید. بعد از رسیدن به روستا بعد از حدود چند دقیقه به مسیر پیادهروی آبشار خواهید رسید. چنین مجموعه ای فوق طبیعی در ییلاق سوباتان تالش به چشم می خورد که از همین رو در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری گیلان و در این مطلب با راهنمای سفر به سوباتان آشنا خواهید شد، با من در این تودی همراه باشید.

این هتل ۳ ستاره که جزو بهترین هتل های رامسر رو به دریا به شمار میرود، دارای ۸ طبقه و ۳۶ واحد اقامتی یک تخته، دو تخته، سه تخته و سوئیت میباشد. وی عمه یکی از شاهان صفوی بوده و شخص بانفوذی در این ناحیه به شمار می رفته است. این دریاچه یکی از بینظیرترین جاهای دیدنی ساری است. اگر از تهران به سمت این دریاچه حرکت میکنید، باید از شهرهای ساری و گرگان عبور نمایید. ولی دسترسی به محل آبشار زیارت آنگونه كه مد نظر است آسان نیست و كسی كه بخواهد به این آبشار سر بزند باید از جاده باریك روستای زیارت كه عمدتاً عرض آن به كمتر از ۱۲ متر می رسد، عبور كند. در این منطقه حضور 126 گونه پرنده آبزی گزارش شده است که 40 گونه از نظر بین المللی دارای اهمیت بوده و از کانونهای زادآوری اگرت، حواصیل، پرستو و گلاریول در فصل تابستان حمایت می شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، مجتبی رضوانی امروز در مراسم روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: در برههای از زمان کسانی که از میراث فرهنگی و محیط زیست سخن میگفتند ژست روشنفکری مینامیدند اما اکنون همگان از وجود بحران در حوزه آب و محیط زیست و لزوم حفظ میراث فرهنگی مطلع هستند. مجتبی ملانظرکوه چهار طاقی شهر بادرودبادرود شهری تاریخی است با پیشینه هفت هزار ساله از توابع شهرستان نطنز دراستان اصفهان این شهر در ۱۳۵ کیلومتری شمال اصفهان، ۲۵ کیلومتری شمال نطنز، ۶۰ کیلومتری جنوب شرق کاشان و ۵۵ کیلومتری غرب اردستان و شاهراه ترانزیت تهران - بندرعبارس و همچنین آزادراه قم - اصفهان قرار دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ون تا شمال دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

[ بازدید : 3247 ]

[ جمعه 14 مهر 1402 ] 19:38 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]