موم خوبه؟ مزایا و معایب موم


اپیلاسیون (اپیلاسیون) یک کلمه فرانسوی است و به معنای از بین بردن موهای زائد یا از بین بردن موهای زائد است. به این ترتیب ظاهر جدیدی پیدا می کند، برداشتن مو از ریشه پوست را راحت تر می کند، اپیلاسیون بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد است، راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. یرای انجام اپیلاسیون می توانید به سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس مراجعه نمایید.

انواع رفع موهای زائد

روش های اپیلاسیون بدن شامل اپیلاسیون، نخ، الکترولیز و لیزر موهای زائد در کلینیک های پوست و مو است.

اپیلاسیون بدن یک روش سنتی و محبوب است که طرفداران زیادی دارد.

اپیلاسیون

شستشو یا شستن یکی از روش های رایج در بین مردم است که با توجه به مزایا و معایب کمی که دارد برای بسیاری از خانم ها مفید است. موم ماده ای بسیار چسبنده است که از ترکیب عسل، آب و شکر یا صمغ درست می شود. موم ساخته شده با این مواد، با خاصیت چسبندگی بالا، هنگامی که روی بدن اعمال می شود، می تواند موهای زائد پوست را نیز در هنگام برداشتن از بین ببرد.

دو نوع موم وجود دارد.

اپیلاسیون با موم داغ

موم های داغ با دست یا با استفاده از بخاری مومی ذوب می شوند. به این ترتیب که موم ذوب شده به صورت لایه نازکی روی محل قرار می گیرد و پس از سرد شدن، موم با پارچه یا بدون پارچه خارج می شود. واکس داغ با پنبه یا پارچه برای رفع موهای زائد بدن از موم های داغ با چسب و بدون پارچه برای صورت و بدن استفاده می شود. اپیلاسیون موهای زائد و نازک را از بین می برد.

اپیلاسیون با باد سرد

به این ترتیب موم به پارچه چسبانده می شود و تنها کاری که باید انجام شود این است که قطعات را با حرارت کف دست گرم کنید تا بهتر به مو بچسبد. در این روش یک تکه پارچه مومی در جهت رویش مو روی موهای ناخواسته قرار می گیرد و پس از گیرکردن مو، پارچه را در خلاف جهت رویش مو می کشند. موم سرد باید برای موهایی که حداقل 6 میلی متر طول دارند استفاده شود.

قیمت موم

در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها از موم داغ برای بهبود کیفیت موهای زائد استفاده می کنند. موم داغ گرانتر از موم سرد است و البته دستمزد آن بیشتر است و معمولاً به این حذف مو اپیلاسیون دائمی می گویند. میزان و ضخامت موهای بدن زنان و مردان و میزان مواد استفاده شده از عواملی هستند که در تخمین هزینه اپیلاسیون نقش دارند. اپیلاسیون دائم از 60000 تومان تا 80000 تومان به طور متوسط ​​با خدمات اپیلاسیون منظم متغیر است.

اپیلاسیون در دوران بارداری

به طور کلی، اپیلاسیون در دوران بارداری یک فعالیت بی خطر است، اما به طور کلی رعایت قوانین بهداشتی برای اپیلاسیون در دوران بارداری برای جلوگیری از درد بسیار مهم است. از اپیلاتور بخواهید که قوانین بهداشتی را رعایت کند و روکش تخت را عوض کند یا دستمال توالت بیاورد. وسایل اپیلاسیون یا اتاق های اپیلاسیون باید تمیز و بهداشتی باشند.

در دوران بارداری، بدن مادر خون بیشتری تولید می کند تا مواد مغذی را برای نوزاد متولد نشده تامین کند. در نتیجه پوست سخت تر از حد معمول می شود و این باعث افزایش درد موم می شود. اگر تا به حال اپیلاسیون نکرده اید، اپیلاسیون در دوران بارداری را توصیه نمی کنیم.

موارد منع اپیلاسیون

اگر مشکلات پوستی دارید، نباید اپیلاسیون کنید. زخم های باز، واریس، بافت اسکار، خال، جوش و زگیل همگی شرایطی هستند که نباید در این ناحیه اپیلاسیون انجام شود.

اگر از داروهای پوستی مانند محلول‌ها و کرم‌های آکنه استفاده می‌کنید، آن ناحیه را اپیلاسیون نکنید زیرا می‌تواند باعث خارش، تورم و گاهی عفونت شود.

قبل از اپیلاسیون چه باید کرد؟

ماسک یا اپیلاسیون صورت، 3-2 روز قبل از اپیلاسیون از لوازم آرایشی حاوی رتینول استفاده نکنید، لایه بالایی پوست به اثرات رتینول بسیار حساس است و در حین اپیلاسیون خطر ترک خوردن اپیدرم همراه با آنها وجود دارد. مو

اجازه دهید موهایتان حداقل 6 میلی متر رشد کنند و بعد از آن واکس بزنید. زیرا موهای بلند بهتر به نظر می رسند.

قبل از اپیلاسیون، پوست باید تمیز شود و روغن ها، کرم ها و امولسیون های باقی مانده از پوست پاک شود. برای این کار کافی است پوست را با مواد شوینده معمولی مانند صابون خوب بشویید و سپس خوب خشک کنید.

چگونه درد موم را کاهش دهیم؟

کارشناسان رفع موهای زائد توصیه می کنند که اگر می خواهید درد اپیلاسیون را به حداقل برسانید، نیم ساعت قبل از اپیلاسیون از ایبوپروفن استفاده کنید (مگر اینکه مصرف ایبوپروفن در درمان شما اختلال ایجاد کند یا برای شما مشکلی ایجاد کند).

یکی از شرایط اصلی کاهش درد در حین اپیلاسیون مراجعه به استاد حرفه ای است.

اپیلاسیون بدن

اپیلاسیون می تواند موهای ناخواسته را از هر قسمت از بدن شما پاک کند:

بالای ابروها، صورت، ناحیه بیکینی، پاها، بازوها و زیربغل ها، پشت و پاها، بازوها، زیر بغل، معده و وکس شکم.

فرآیند حذف موهای زائد و اینکه کدام نوع موم بهترین است به وضعیت حذف مو بستگی دارد. و متخصص اپیلاسیون تشخیص می دهد.

استفاده از موم برای از بین بردن موهای بینی، گوش و مژه توصیه نمی شود. زیرا عصبانیت ناشی از آن می تواند منجر به بیماری های شنوایی، بینایی یا بویایی شود.

اپیلاسیون بیکینی

هنگام تمیز کردن ناحیه بیکینی (آقایان و زنان)، بهتر است با یک متخصص اپیلاسیون در سالن زیبایی مشورت کنید. این قسمت‌های بدن به‌عنوان حساس‌ترین قسمت‌های بدن به حساب می‌آیند، بارها سوزش در اینجا ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی مختلف از جمله بیماری‌های پوستی شود.

درد رفع موهای زائد بیکینی

اپیلاسیون بیکینی ممکن است کمی دردناک باشد، اما از طرف دیگر، از آنجایی که ریشه ضعیف شده است، درد کاهش یافته یا اصلاً دردناک نیست. ضمناً اگر دست اپیلاسیون تیز و صاف باشد، هیچ دردی نخواهید داشت.

[ بازدید : 18 ]

[ پنجشنبه 5 بهمن 1402 ] 22:33 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]