نکات حمام کردن در فصل سرد برای کودکان و بزرگسالان

در پاییز و زمستان سرد به این صورت نشویید

به گزارش اقتصاد آنلاین، بدن در فصل سرما تغییر می کند; به عنوان مثال، برخی از افراد از خشکی پوست در این دوره شکایت دارند، در حالی که برخی دیگر برای حمام کردن مشکل دارند. به همین دلیل باید در این دوران بیشتر به پوست خود توجه کنیم. در این مقاله نکاتی را در مورد اینکه چگونه یک حمام زمستانی خوب و دلپذیر داشته باشیم و برای از بین بردن قارچ پوست چه باید کرد، ارائه کرده ایم.


موهای خود را خشک نکنید

این اصلا درست نیست. این به این دلیل است که خطر سرماخوردگی وجود دارد که می تواند باعث عفونت قارچی در پوست سر شود و وقتی موهای خود را برس می زنید، موهای خود بسیار شکننده می شوند و شروع به ریزش می کنند. بنابراین بهتر است بعد از دوش گرفتن موهای خود را به خوبی خشک کنید.


بهترین دمای آب در فصل سرد

بهتر است دمای حمام را بین 35 تا 40 درجه نگه دارید تا احساس خفگی و سرما نکند.


تاثیر دمای آب بر پوست و مو

با گذشت زمان، دمای بالای آب حمام می تواند پوست را خشک و زبر کند. دوش آب گرم در هوای سرد می تواند تمام چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد و خشکی شدید پوست می تواند باعث خارش بیشتر در فصل سرد سال شود. بهتر است مدت زمان استفاده از آب گرم در حمام را به شدت محدود کنید.

https://fatemehhabashi.com/

در فصل سرد، پوست خشک می شود

وقتی هوا در پاییز و زمستان خشک و سرد می شود، پوست برخی افراد خشک و پوسته پوسته می شود. برای رفع این مشکل توصیه می شود از صابون های کرمی استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود و رطوبت خود را حفظ کند. همچنین بهتر است صورت و بدن خود را با آب ولرم بشویید.


بهترین و مناسب ترین آب برای استحمام کودک

طبیعی است که این مقدار بسته به جثه نوزاد متفاوت باشد، اما به طور کلی برای شستن نوزاد می توانید ظرف یا وان کودک را به ارتفاع 5 تا 10 سانتی متر با آب گرم (نه گرم و نه سرد) پر کنید. . هر چند لحظه یکبار کمی آب گرم بریزید تا بدن نوزاد سرد نشود. اگر هنگام حمام کردن نوزاد، آب به گردن او برسد، احساس آرامش بیشتری خواهد کرد. در همین حال، در طول حمام، دست خود را روی پشت کودک نگه دارید.


بهترین دما برای حمام کردن نوزاد

بهترین آب برای حمام کردن نوزاد، آب گرم است. برای اینکه کودک نسوزد، بهتر است دماسنج را در آب قرار دهید و دمای آب زیر 50 درجه سانتیگراد باشد. قبل از قرار دادن نوزاد در آب، حتی با دماسنج، دمای آب را با دست خود بررسی کنید، زیرا ممکن است دمای دماسنج دقیق نباشد. ضمناً هوای محل استحمام نوزاد باید گرم باشد تا بعد از حمام دما پایین نیاید. نوزاد حمام شده به سرعت می لرزد. بنابراین دمای محل استحمام و بیرون آوردن نوزاد از حمام باید مناسب و نسبتا گرم باشد.


صابون مناسب

اگرچه صابون های معطر معطر هستند، اما با استفاده از صابون های بدون عطر یا صابون های غیر مرطوب کننده، پوست خود را به شدت تحریک می کنید.


آیا شیرهای حمام باعث کپک زدن می شوند؟

این نوع لوازم بهداشتی می توانند مستعد ابتلا به باکتری باشند، اما شما به اندازه کافی آنها را عوض نمی کنید. ورق شما ممکن است حاوی باکتری، کپک و غیره باشد. بنابراین بهتر است پس از هر بار استحمام لیفتر کاملا خشک شود و گهگاه آن را تعویض کنید.


دوره استحمام در فصل سرد

بهتر است زمان دوش گرفتن خود را به 15 دقیقه محدود کنید و بلافاصله پس از خشک کردن بدن با حوله از مرطوب کننده استفاده کنید.


استفاده از سونا و جکوزی در فصل سرما

این افراد باید از مرطوب کننده ها و صابون های کرمی به خوبی استفاده کنند و در صورت مشاهده ایجاد قارچ روی پوست خود به متخصص پوست مراجعه و از محلول های ضد قارچ استفاده کنند. زیرا رشد قارچ اغلب در ناحیه انسان مشاهده می شود و در صورت عدم درمان به موقع شایع بوده و در صورت عدم درمان به موقع باعث بروز سایر بیماری های پوستی می شود.


دوش آب گرم برای سرما

استحمام در درمان سرماخوردگی موثر است به شرطی که فرد زیاد در وان نماند و بعد از استحمام بدن و موهایش را خوب خشک کند تا بدنش خیس نشود.


در زمستان پوست را تمیز کنید

این بهترین کار برای پوست در زمستان است به همین دلیل بهتر است در این فصل هفته ای یک بار این کار را انجام دهید با این حال هرگز در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا باعث ضعف و آسیب پوست می شود


نه پایین

لب ها در فصل زمستان نیاز به مراقبت ویژه دارند، پس استفاده از بالم لب را در این فصل فراموش نکنید. همچنین سعی کنید از نرم کننده هایی با SPF حداقل 15 استفاده کنید.


مراقبت های بعد از حمام کردن

بهتر است بعد از حمام از کرم مرطوب کننده به بدن بمالید. بهترین زمان برای انجام این کار بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام و خشک کردن خود است. چون بعد از چند دقیقه دوش گرفتن رطوبت بدن از پوست تبخیر شده و از بین می رود. بنابراین با مرطوب کردن پوست بعد از حمام. می توانید از این امر جلوگیری کنید.


آداب حمام کردن نوزاد

نیازی نیست که نوزاد خود را هر روز حمام کنید. در واقع اگر بیش از 3-4 بار در هفته کودک خود را حمام کنید، پوست او خشک می شود. اگر هر روز پوشک و لباس کودکتان را عوض کنید یا چند بار در روز او را تمیز کنید، به اندازه کافی برای او تمیز خواهد بود. اگر یک روز کودک خود را حمام نکنید، صورت کودک شما، گردن معده فقط شستن کف و انگشتان پا با آب و یک حوله تمیز کافی است. https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/



[ بازدید : 25 ]

[ جمعه 7 بهمن 1401 ] 9:01 ] [ نویسنده خزر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]